Veel gestelde vragen

Kan ik mijn bestelling kostenloos omruilen of terugsturen?

Ja, wij willen er zeker van zijn dat jij tevreden bent met je bestelling. Daarom mag je van ons tot 14 dagen na ontvangst jouw bestelling kosteloos omruilen of terugsturen.

"U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping  maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Ons retouradres
Ondernemersweg 7
7451 PK Holten

WAARDEVERMINDERING BIJ BESCHADIGING
– Graag terugsturen met originele verpakking indien dat redelijkerwijs mogelijk is
– Bij ontstane schade bent u mogelijk aansprakelijk voor de waardevermindering.

TERUGBETALINGSTERMIJN
– Binnen maximaal 14 dagen ontvangt u uw geld terug.
– Wij betalen het gehele aankoopbedrag + verzend én transactiekosten terug.
– U ontvangt uw terugbetaling via hetzelfde betaalmiddel als waarmee de aankoop is gedaan.


U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen."

Wat zijn de verzendkosten?

De kosten voor bezorging op afspraak betalen wij. Wij rekenen deze niet door aan onze klanten.

Ik wil mijn bestelling omruilen of terugsturen

Wij willen graag dat jij tevreden bent met jouw bestelling. Wanneer dat niet zo is, zoeken wij graag samen met jou naar de beste oplossing. Neem even contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Verkeerd product besteld, verkeerd huisnummer ingevuld of is er iets anders mis met je bestelling? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

 

Hoeveel dagen heb ik om mijn order retour te sturen? 

Je hebt het recht om jouw bestelling te herroepen en retour te sturen binnen een retourtermijn van 14 dagen.  

 

De stappen voor het aanmelden van een retour.

  1. Aanmelden


Meld je retour aan via het support ticket op deze pagina.

Mocht je er niet uitkomen neem dan gerust contact op met de afdeling klantenservice via klantenservice@woneninterieur.nl of de Live Chat.


2.Verpak de artikel(en)
Verpak de items in de originele verpakking en plak hier het retourlabel op dat je van ons krijgt. Vergeet niet het oude label te verwijderen of deze te bedekken met het nieuwe label.

Meerdere artikelen retourneren? In dit geval ontvang je van ons een retourlabel per doos. Let erop dat de juiste retourlabel op de juiste verpakking wordt geplakt!

3. Versturen 
Breng je pakket naar een PostNL punt of maak gebruik van de gratis ophaalservice en laat je pakket ophalen (afhankelijk van de gekozen retour methode)
Bewaar na het terugsturen van het product altijd je verzendbewijs. Daarmee kunnen wij je verzending traceren als er iets misgaat;

4. Terugbetaling

"Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd."

 

Mag ik retourneren nadat ik een product heb uitgepakt?

 

Wil je je gekochte meubel graag terugsturen? Dat kan. Het kan zijn dat het artikel beschadigd is, het verkeerde artikel is geleverd, je toch liever een andere kleur, afmeting of model zou willen of je bedenkt je om een andere reden. Dan mag je je bestelling binnen 14 dagen na levering kostenloos als retour aanmelden.

 

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending hebben ontvangen?

Heel eenvoudig: zodra jouw retourzending is gearriveerd, sturen wij je direct een mail. Meestal duurt dit 7 werkdagen, nadat je de bestelling hebt teruggestuurd.

Hoelang is de garantie?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een door ons aangeboden garantie of een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Alle genoemde garanties vallen onder door Woneninterieur aangeboden garanties of standaard fabrieksgarantie.

 

Mijn bestelling is incompleet, beschadigd, verkeerd of niet geleverd.

Neem in dit geval even contact met ons op. Stuur in het geval van beschadigingen ook alvast even wat duidelijke foto's door. Doorgaans lossen wij dit soort problemen binnen enkele dagen op.

 

Hoe lang duurt de retourverwerking en betaling?

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na herroepingsmededeling.

Heb je na 7 werkdagen nog geen bericht van ons hebben ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. 


Kan ik zakelijk bestellen?

 

Natuurlijk kan dat. Je kunt je bestelling plaatsen onder je bedrijfsnaam en ontvangt dan altijd een gespecificeerde factuur. Heb je specifieke wensen, zoals een groot aantal artikelen of projectmatige inkoop? Neem contact op met onze klantenservice op klantenservice@woneninterieur.nl wij helpen je graag verder.

 

Kan ik mijn bestelling later laten leveren?

Ben je nog aan het verbouwen of heb je de sleutel van je nieuwe huis nog niet? Geen probleem. Wij slaan jouw artikelen gratis voor je op totdat je ze wilt ontvangen.

 

Geen antwoord gevonden op je vraag?

Neem contact op via:

De klantenservice is van maandag tot en met zaterdag bereikbaar van 09:00 tot 22:00

klantenservice@woneninterieur.nl of de Live Chat ( direct contact )

 

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Woneninterieur accepteert verschillende betaalmethodes. Je kunt betalen met:

iDEAL, mastercard, Visa, Bankcontact en Klarna.


                                                                                       

Worden er transactiekosten in rekening gebracht? 

Nee, wij rekenen voor geen enkele betaalmethode transactiekosten. We willen namelijk dat je de betaalmethode kiest die jij het prettigst vindt.

 

Hoe gebruik ik een kortingscode? 

Een kortingscode kun je bij de betaalpagina toepassen. De kortingscode voer je bij “Kortingscode’’ in om vervolgens op toepassen te klikken. Per bestelling kun je één kortingscode gebruiken.

 

Hebben jullie een showroom?

Wij hebben geen showroom voor klanten. Op deze manier besparen wij als winkel kosten. Dit resulteert doorgaans in een 20% lagere prijs dan in een reguliere meubelwinkel.

Kan ik een factuur ontvangen?

Voor het opvragen van een factuur kan je mailen naar klantenservice@woneninterieur.nl

 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Na het plaatsen van je bestelling heb je doorgaans binnen 2 tot 5 werkdagen je bestelling in huis als deze op voorraad is. Is je bestelling na 7 dagen nog niet binnen? Laat ons dit dan even weten.

De voorraadstatus is terug te vinden op de productpagina. Wil je toch even dubbelchecken? Neem dan even contact met ons op.

Sommige producten zijn niet op voorraad en moeten besteld worden waardoor er automatisch een levertijd is.

De status van je bestelling kun je altijd hier volgen 

https://www.woneninterieur.nl/pages/status-bestelling 

 

Wie bezorgt mijn bestelling?

Wij werken samen met de transportbedrijven Logique, BR8, Jos Dusseldorp en PostNL

Meer informatie hierover zul je ontvangen zodra je bestelling verzonden is en je de (eventuele) Track & Tracé code ontvangt.

 

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Neem contact op via:

De klantenservice is van maandag tot en met zaterdag bereikbaar van 09:00 tot 22:00

klantenservice@woneninterieur.nl of de Live Chat ( direct contact )

 

Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW.

 

Hoe dien ik een klacht in?

Heb je een klacht over een product of onze dienstverlening? Wij gaan graag samen met jou op zoek naar een oplossing.

Volg onderstaande stappen om een klacht in te dienen:

  1. Stuur een Email naar info@woneninterieur.nl
  2. Vermeld duidelijk waar de klacht over gaat

In uiterlijk 14 dagen nemen wij de klacht in behandeling.

Binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht reageren wij inhoudelijk.

"Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)."

Reviews

Wij verzamelen reviews via het platform van klantenvertellen. Alle beoordelingen worden gecontroleerd op echtheid. Zo weet je zeker dat de reviews die je hier leest afkomstig zijn van echte klanten. Na aankoop nodigen we al onze klanten uit om een beoordeling achter te laten. Als niet zeker is dat een review afkomstig is van een klant die iets heeft gekocht dan vraagt klantenvertellen om een aankoopbewijs. Zo voorkomen we nepreviews. Als een review wordt geplaatst nadat producten of diensten gratis zijn geleverd of er sprake was van een betaalde samenwerking, dan wordt dit duidelijk vermeld. Meer informatie hierover vind je op de reviewpagina van klantenvertellen.